середа, 15 лютого 2017 р.

Дорожня абетка «Щоб не трапилося біди –правил дорожніх дотримуйся завжди»

Тема: Дорожня абетка «Щоб не трапилося біди –правил дорожніх дотримуйся завжди»
Мета. Закріпити вивчені з дітьми правила дорожнього руху. Розвинути у них увагу, спостережливість, вміння поводитись на вулиці.
Обладнання, дорожні знаки, плакати «Дотримуйся правил дорожнього руху».
Хід заняття


1 учень
Хорошії водії,
В тролейбусах сидять,
Напевно, всі ви бачили,
Як вони ждуть малят!
2 учень
І хай по нашій вулиці
Я з друзями спішу,
І хай водій насупиться,
А я таки скажу:
3 учень
«Водій, ми — учні, знайте,
Хвилинку зачекайте!
Нам треба в другий клас,
Не залишайте нас!»
4 учень
Осінній ранок хмариться,
І дощ холодний ллє,
А черга до тролейбуса
Все більшою стає.
5 учень
Водій дверима грюкає,
Знов відкрив — для нас:
«Сідайте швидше, хлопчики,
Бо спізнитесь у клас!»
6 учень
«Водій, вас просять діти:
Уважно дуже їдьте!
Багато школярів  …
Спішать о цій порі».


1-й ведучий.
Мчать по наших дорогах різні машини: «МАЗи», «БЕЛАЗи», «Мазди», «Волги», «Опелі», «Жигулі», «Мерседеси». З кожним роком їх стає все більше. І всі вони кудись поспішають. Всі автомобілі, автобуси, тролейбуси не їдуть, як їм захочеться, обганяючи один одного, повертаючи в будь-які сторони, переїжджаючи площі і переходи.
Для того, щоб на дорогах було безпечно, всі автомашини, автобуси підкоряються суворим правилам дорожнього руху.Знати і виконувати правила поведінки на вулиці повинні всі перехожі: дорослі і діти..


7-й учень.
Червоне світло —
Зупинися!
Мчать машини —
Подивися!
8-й учень.
Жовте — трішки підожди.
9-й учень.
А зелене світло — йди.


2-й ведучий.
Ідуть по вулиці люди. Ідуть на роботу, в магазин, на прогулянку. Дівчатка і хлопчики поспішають до школи. І щоб не було нещасних випадків, треба знати правила переходу вулиць.


10-й учень.
Абетку вулиць розкриваючи,
Нас місто вчить щодня і кожну мить.
11-й учень.
Як переходиш вулицю,
На мить ти зупинись.
І перш за все з увагою
На мене подивись. (Світлофор)
12-й учень.
Проходь же обережно,
Свій кожен крок узгодь, —
І тільки там, де можна,
І тільки там, де можна
Ти вулицю уважно переходь.
13-й учень.
На зупинці почекай
І автобус, і трамвай.
14-й учень.
Пам’ятай, пішохід,
Перехрестя — перехід.
Обходити транспорт,
який зупинився чи стоїть на до­розі — небезпечно.
15-й учень.
Якщо за містом будеш ти —
Назустріч транспорту іди!
16-й учень.
Велосипедист! Пам’ятай! їздити на велосипедах можна тільки велосипедними доріжками.
17-й учень.
Пустувати на вулиці за-бо-ро-не-но!
Бавитися на дорозі — небезпечно!
18-й учень.
Юний помічник ДАІ,
Допомагай малятам засвоїти дорожню абетку.
19-й учень.
Пильнуй же крок свій кожний
І за трамваєм стеж —
Баритися не можна
І гав ловити теж.


Світлофор.
А зараз, діти, ми повторимо з вами правила дорожнього руху.
Хлопчик.
Ходи тільки по тротуару, притримуючись пра­вого боку.Там, де немає тротуару, іти треба по лівій стороні дороги назустріч рухові транспорту.
Дівчинка.
Підкорюйтесь сигналам світлофора.Переходьте вулицю тільки на зелене світлоі за відповідного сигналу регулювальника.
Хлопчик.
Переходь вулицю тільки на пішохідній доріжці,а де вона не вказана, переходь вулицю на перехресті.Перетинати вулицю треба прямо, а не навкоси.
Дівчинка.
Перш ніж перетнути вулицю, переконайтеся у безпечності переходу, для цього спочатку подивіться наліво, а дійшовши до середини, подивіться направо.
Хлопчик.
Виходячи з трамваю, якщо тобі треба перейти лінію,обійди його спереду, щоб бачити трамвай, який іде назустріч.
Дівчинка.
Якщо рух дуже інтенсивний,переходь вулицю разом з дорослими пішоходами. Не бався на проїжджій частині вулиці і не дозволяй робити це іншим.
Хлопчик.
Не перебігай вулицю перед машиною, не вважай це виявом хоробрості. Не тільки ти можеш постраждати. Шофер буде нести через тебе суворе покарання. Велике горе ти принесеш своїм батькам.
Дівчинка.
Якщо ти переходиш вулицю і раптом бачиш машину, що їде на тебе, не біжи, а зупинись, спокійно почекай, машина зможе тебе об’їхати.
Світлофор.
А зараз, діти, щоб перевірити, як ви знаєте і запам’ятали правила дорожнього руху, ми відгадаємо загадки, проведемо гру «Жести регулювальника» і гру «Сигнали світлофора».
Всім перехожим я моргаю, Щоб пильно глянули на мене. Очей же я аж троє маю —
Червоне, жовте і зелене. (Світлофор)
Маленькі будиночки по місту біжать, Хлопчики й дівчатка В будиночках сидять. (Трамвай)
Будинок на колесах йде-, На роботу всіх везе. (Автобус, тролейбус)А хто знає вірш про дорогу?
Дівчинка
І автобуси, й машини
їдуть без упину.
їздим, ходимо по ній —
По прямій і по крутій.
А якщо втомились ноги,
Відпочинем край дороги.
ВІКТОРИНА
1.  Яка машина може їхати без двигуна внутрішнього згоряння? (Іграшкова)
2.  З якої сторони треба обходити машину, пішохода? (Зліва)
3.  Що потрібно зробити перед виїздом на велосипеді? (Перевірити сигнал, гальма)
4.  Шофер веде-машину. Попереду нього дві птиці — гуска і качка.
5.   Що треба давити? (Треба давити на гальма)
6.  Який сигнал світлофора дозволяє перехід? (Зелений)
7.  Які машини можуть їхати без сигналу? (Іграшкові)
8.  Яке значення мають зелений і жовтий колір світлофора? (Зелений колір дозволяє перехід, а жовтий — каже, що треба трішечки почекати, попереджає вільний перехід)
9.  Де повинні ходити пішоходи, якщо немає тротуарів? (По лівому краю проїжджої частини вулиці)
10.Що означає червоний колір світлофора? (Червоний колір — це завжди сигнал небезпеки і треба зупинитися, по­чекати. Він забороняє переходити дорогу.
11.Як потрібно обходити трамвай? (Спереду)
12.Як потрібно обходити автомобіль, автобус і тролей­бус? (Ззаду)
Звучить пісня
ГРА «ЖЕСТИ РЕГУЛЮВАЛЬНИКА»
Для проведення гри кожному учасникові потрібен комплект з трьох кружечків — червоного, жовтого і зеленого. Юний інспектор руху демонструє жести регулювальника: піднімає праву руку із жезлом угору, повертається боком, руки в сторони. Школярі визначають, якому сигналу світлофора відповідає кожний жест, і підносять над головою кружечок відповідного кольору. Сигнали через певний проміжок часу (5—10 с.) змінюють. Якщо гра повторюється, цей проміжок скорочують.
Підсумок свята.
ГРА «СИГНАЛИ СВІТЛОФОРА»
1-й варіант.
Для гри діти вирізають червоні, жовті та зелені кружечки, наклеюють їх на картон і прикріпляють до паличок. Діти ходять по кругу, піднято жовтий кружечок ходьба вповільнюється; червоний — зупинка; зелений можна йти далі. Хто чітко виконує сигнали, той краще знає правила дорожнього руху.
2-й варіант.
Учні стоять у шерензі обличчям до світлофора. На зелений сигнал — крок уперед, жовтий — стоять, на червоний — крок назад. Хто помилився, вибуває з гри. Перемагають ті, хто жодного разу не помилився.


Немає коментарів:

Дописати коментар