Мої конспекти





Тема: Весною все оживає танцює та співає
Мета. Вчити учнів користуватися приказками та прислів’ями в повсякденному мовленні.  Розвивати смислову, образну пам’ять, вміння узагальнювати. Виховувати турботливе, бережливе ставлення до природи.
Тип виховної: конкурс, прислів’їв та приказок
(У класі парти розставлені у два ряди. У центрі, за столом, сидить учениця-Весна, поруч — її помічники — члени журі: Березень, Квітень, Травень. Команди сидять одна навпроти одної, капітани попереду. В усіх учнів емблеми. На дошці записано тему «А вже весна, а вже красна». Прислів’я: Весняний день — рік годує. Квітень води підбирає, а квіти розкриває. Март всіх місяців варт. Травень ліс прибирає — літо в гості накликає.
Виставка малюнків «Свято весняних квітів»).
Хід уроку
Вчитель. Сьогодні із Весною проведемо конкурс на знавців приказок та прислів’їв на тему «Весною все оживає танцює та співає».
Весна хоче побачити і перевірити, як ви вмієте читати та переказувати, доповнювати віршики, відповідати на запитання, декламувати, малювати, відгадувати загадки.
Весна. Учні, поділіться на дві команди. (Команди по черзі оголошують назву своєї команди: «Фіалочки» та «Підсніжники»).


«Фіалочки».
Ми фіалочки маленькі,
Гарні, ніжні, запашні.
Хоч в нас різні кольори,
Але дружимо завжди.
Хочем в грі перемогти.
«Підсніжники».
Ми — підсніжники сміливі —
Не злякались хуртовини.
Перші в лісі зацвітаєм,
Весну нашу зустрічаєм.
Перший я приніс весну.
Розбудив усе від сну.
Заспіваю під вікном.
Люди звуть мене … (шпаком).
Дивний ключ у небі лине,
Не залізний, а пташиний.
Цим ключем в весняні дні
Прилітають … (журавлі).
Я ловлю комах, жучків, їм маленьких черв’ячків,
В теплий край я не літаю,
Під стріхою хату маю.
Цвірінь! — сів я на хлівець.
Звуть мене всі … (горобець).
Стрімко вибігли на гору
Дві подружки білокорі.
Дощик їм полоще кіски.
Звуть подружок цих … (берізки).
(Оцінка журі).


Конкурс «Знайди помилку».
Соловей затьохкав швидко,
Як побачив гарну клітку! (Квітку)
Котику не повезло
Булка (білка) від нього сховалась в дупло.
Ходить капля (чапля) біля річки,
Витягає жаб з водички.
Росте звір (явір) зелений
Під моїм вікном.
Поливаю щоденно
Я його перед сном. (Оцінка журі).
1. Загублені слова
Класний керівник. Я кажу початок прислів'я, ви повинні її завершити. За кожну правильну відповідь команда отримує одне очко.
• Слово - срібло, а... (мовчання - золото).
• Весна красна квітами, а... (осінь снопами).
• Навчання-світло, а... (невчення - тьма).
• Навчання корінь гіркий, так... (плід солодкий).
• Вовків боятися - ... (в ліс не ходити).
• Не май сто рублів, а... (май сто друзів).
• По одягу зустрічають, а... (по розуму проводжають).
2. Доміно
Класний керівник. Кожна команда отримує паперові смужки, на яких написані початок і кінець прислів'я. Ваша задача - якомога швидше відновити прислів'я. Перемагає команда, що виконала завдання швидше за всіх.
Початок прислів'я
Закінчення прислів'я
Якщо хліба ні шматка,...
...хліба не придумаєш.
Хліб-сіль дружбу водить,...
...так і хліб на столі.
Хліб та вода
...а сварку виводить.
Скільки не думай, а краще...
...молодецька їжа.
Піт на спині,...
.. .так і в теремі туга.


 Конкурс «Домашнє завдання».
Підібрати прислів’я і приказки про весну.
• Гуси прилетіли — води зашуміли.
• Березень березовим віником зиму вимітає, весну у гості запрошує.
•У березні день з ніччю стрічається.
• Проліски — очі березня.
• Від березневих дощів земля квітне.
• Сухий березень, мокрий май — буде каша й коровай.
• Весною зверху припікає, а знизу морозить.
• Квітень — переплітень, бо переплітає трохи зими, а трохи літа.
• Квітневі роботи на май не відкладай.
• Квітень з водою — травень з травою.
• Вода у квітні на лузі — сіно у копиці.
• Весна днем красна, а на хліб пісна.
• Хто у квітні не сіє, той у вересні не віє.
• Травень ліс прибирає — літо в гості накликає.
• Як на дощ багатий май — щедрий буде урожай. (Оцінка журі).


Конкурс «Чистомовки».
Чи добре знаєте твори теми «А вже весна, а вже красна»?
На-на-на — прийшла весна.
Як-як-як — дмухнув тепляк.
Ечко-ечко-ечко — вийди, вийди, сонечко.
Ове-ове-ове — на дідове поле.
Ок-ок-ок — защебетав жайворонок.
Інь-інь-інь — на Десні повінь.
Ята-ята-ята — у білки народилися білченята.
Я-я-я — коли гарне ім’я.
Инка-инка-инка — той кущ звуть калинка.
Онька-онька-онька — білокора берізонька. (Оцінка журі).


Конкурс «Загадки».
Блакитний платок, рожевий клубок.
По платку катається — людям усміхається.
(Небо і сонце)
Стоїть тоненький стовпчик, наче риска,
Зверху білих ліхтариків низка. (Конвалія)
Вона прокинулась, умилась,
Зітхнула теплим паром,
Відразу квітами укрилась
Й травички ніжним шаром.
(Земля весною)
На дорозі лежить квітка,
Пелюстки згортає.
Я хотів її підняти — А вона літає!
(Метелик)
(Оцінка журі).


Фізкультхвилинка
Виконання з рухами української народної співаночки «Вийди, вийди, сонечко».
Конкурс Згадай прислів'я
Класний керівник. Вам необхідно відновити прислів'я за двома словами з неї.
• Ліс - дрова. (Чим далі в ліс, тим більше дров.)
• Справа - майстер. (Справа майстра боїться.)
• Справа - неробство. (Маленьке справу краще великого неробства.)
• Справа - потіха. (Справі - час, потісі - годину.)
• Мова - справа. (Не спіши язиком, квапся ділом.)
Конкурс Прихований сенс
-          Потрібно пояснити значення запропонованих прислів'їв і приказок.
• Заблукати в трьох соснах. (Не зуміти розібратися в чому-небудь простому, нескладному; не зуміти знайти вихід з невеликого утруднення.)
• Обіцяного три роки чекають. (Кажуть жартома, коли не вірять у швидке виконання чиїхось обіцянок або коли виконання того, що обіцяно, затягується на невизначений час.)
• Бабуся надвоє сказала. (Так кажуть, коли сумніваються в реальності очікуваного. Невідомо, чи збудеться те, що припускають. Надвоє (простий.) - невизначено, з можливістю розуміти по-різному.)
• Жити в чотирьох стінах. (Жити, не спілкуючись ні з ким, перебуваючи на самоті, не виходячи з дому.)
• Старий друг краще нових двох. (Кажуть, коли хочуть підкреслити вірність, відданість і незамінність старого друга.)
• Одна голова добре, а дві краще. (Кажуть, коли при вирішенні питання звертаються за порадою до кого-то, коли вирішують питання разом.)
• Двум смертям не бувати, а однієї не минути. (Так кажуть, коли вирішують зробити що-небудь, пов'язане з ризиком, небезпекою, і в той же час сподіваються, що небезпеки все-таки вдасться уникнути. Неминуче все одно станеться, ти ризикуєш чи ні.)
• Буде хліб - буде і пісня. (Хліб був раніше і, мабуть, залишається дотепер найважливішим продуктом. На Русі за врожаєм жита і пшениці судили про те, наскільки сприятливим буде рік, не доведеться жити впроголодь. Можна жити без багатьох продуктів, але хліб у домі повинен бути в першу чергу.)
• В Тулу зі своїм самоваром не їздять. (Тула - великий промисловий місто недалеко від Москви, найстаріший центр металургії. До революції славився виробництвом зброї і металевих виробів домашнього вжитку, зокрема самоварів. Кажуть жартома, коли в поїздку беруть з собою те, що легко можна знайти там, куди їдуть.)
Конкурс Щасливе число
-          Число «сім» з давніх пір вважалося священним. Назвіть прислів'я з цим числом.
• Семеро одного не чекають.
• Сім раз поміряй - один раз відріж.
• У семи няньок дитя без ока.
• Цибуля сім хвороб лікує.
• Сім верст до небес і все лісом.
• Сім бід - одна відповідь.
• Семи печей хлеб їдав.
• Сім п'ятниць на тижні.
• Семеро одну соломинку підіймають.
• У ледачого Емелі сім неділь на тиждень.
• Сім справ в одні руки не беруть.
• За сім верст киселю сьорбати.
Конкурс Золоті слова
-          Назвіть прислів'я, до яких дано тлумачення.
• Так кажуть, коли збираються додому звідки-небудь, де добре провели час, або коли відчувають радість від повернення додому. (У гостях добре, а вдома краще.)
• Вік - життя людини. Вчитися можна протягом усього життя, кожен день приносить нові знання; пізнання нескінченно. Так кажуть в якості доброго ради постійно вчитися або в жарт, коли дізнаються щось нове, чого досі не знали. (Вік живи, вік учись.)
• Якщо боятися труднощів або небезпечних наслідків, то не варто й починати яку-небудь справу. Так кажуть, щоб підбадьорити себе або кого-то, коли вирішуються на якесь небезпечне чи невідоме справа, пов'язана з ризиком. (Вовків боятися - е ліс не ходити.)
• Кожен хвалить те, що йому добре знайомо і дорого, що є близьким чи рідним. Так кажуть жартома, коли хто-небудь розхвалює місце, де він живе, або справу, якою займається. (Всяк кулик своє болото хвалить.)
• Сказані слова не повернеш. Так кажуть, попереджаючи необдумані висловлювання, а також коли жалкують про те, що було сказано. (Слово не горобець, вилетить - не впіймаєш!)
• Так говорять, коли хтось береться одразу за кілька справ (як правило, вигідних для себе) і тому ні одне не може зробити добре чи довести до кінця. [За двома зайцями поженешся - жодного не зловиш.)
• Життя складне, і прожити її непросто. У прислів'ї говориться про різноманітність подій, про труднощі, які зустрічаються людині протягом життя. (Життя прожити - не поле перейти.)
• Неприємність, біда трапляються зазвичай там, де що-небудь ненадійно, неміцно. Кажуть, коли трапляються біда, прикрість, хоча й до цього було вже погано. (Де тонко, там і рветься.)
Підсумок.
Весна. Гарно ви, дітки, трудилися на уроці, добре вмієте читати і декламувати, а до того ще й співати. Всі ви любите природу і турбуєтеся про її вроду. Ми з місяцями дякуємо вам за це. (Оголошення результатів).
Закінчилася вже гра.
Переможених і переможців в нас нема.
Всі працювали залюбки,
Активні й дисципліновані були.
Хай завжди перемагає в нас

Дружба і веселий жарт.




Тема: Дорожня абетка «Щоб не трапилося біди –правил дорожніх дотримуйся завжди»
Мета. Закріпити вивчені з дітьми правила дорожнього руху. Розвинути у них увагу, спостережливість, вміння поводитись на вулиці.
Обладнання, дорожні знаки, плакати «Дотримуйся правил дорожнього руху».
Хід заняття


1 учень
Хорошії водії,
В тролейбусах сидять,
Напевно, всі ви бачили,
Як вони ждуть малят!
2 учень
І хай по нашій вулиці
Я з друзями спішу,
І хай водій насупиться,
А я таки скажу:
3 учень
«Водій, ми — учні, знайте,
Хвилинку зачекайте!
Нам треба в другий клас,
Не залишайте нас!»
4 учень
Осінній ранок хмариться,
І дощ холодний ллє,
А черга до тролейбуса
Все більшою стає.
5 учень
Водій дверима грюкає,
Знов відкрив — для нас:
«Сідайте швидше, хлопчики,
Бо спізнитесь у клас!»
6 учень
«Водій, вас просять діти:
Уважно дуже їдьте!
Багато школярів  …
Спішать о цій порі».


1-й ведучий.
Мчать по наших дорогах різні машини: «МАЗи», «БЕЛАЗи», «Мазди», «Волги», «Опелі», «Жигулі», «Мерседеси». З кожним роком їх стає все більше. І всі вони кудись поспішають. Всі автомобілі, автобуси, тролейбуси не їдуть, як їм захочеться, обганяючи один одного, повертаючи в будь-які сторони, переїжджаючи площі і переходи.
Для того, щоб на дорогах було безпечно, всі автомашини, автобуси підкоряються суворим правилам дорожнього руху.Знати і виконувати правила поведінки на вулиці повинні всі перехожі: дорослі і діти..


7-й учень.
Червоне світло —
Зупинися!
Мчать машини —
Подивися!
8-й учень.
Жовте — трішки підожди.
9-й учень.
А зелене світло — йди.


2-й ведучий.
Ідуть по вулиці люди. Ідуть на роботу, в магазин, на прогулянку. Дівчатка і хлопчики поспішають до школи. І щоб не було нещасних випадків, треба знати правила переходу вулиць.


10-й учень.
Абетку вулиць розкриваючи,
Нас місто вчить щодня і кожну мить.
11-й учень.
Як переходиш вулицю,
На мить ти зупинись.
І перш за все з увагою
На мене подивись. (Світлофор)
12-й учень.
Проходь же обережно,
Свій кожен крок узгодь, —
І тільки там, де можна,
І тільки там, де можна
Ти вулицю уважно переходь.
13-й учень.
На зупинці почекай
І автобус, і трамвай.
14-й учень.
Пам’ятай, пішохід,
Перехрестя — перехід.
Обходити транспорт,
який зупинився чи стоїть на до­розі — небезпечно.
15-й учень.
Якщо за містом будеш ти —
Назустріч транспорту іди!
16-й учень.
Велосипедист! Пам’ятай! їздити на велосипедах можна тільки велосипедними доріжками.
17-й учень.
Пустувати на вулиці за-бо-ро-не-но!
Бавитися на дорозі — небезпечно!
18-й учень.
Юний помічник ДАІ,
Допомагай малятам засвоїти дорожню абетку.
19-й учень.
Пильнуй же крок свій кожний
І за трамваєм стеж —
Баритися не можна
І гав ловити теж.


Світлофор.
А зараз, діти, ми повторимо з вами правила дорожнього руху.
Хлопчик.
Ходи тільки по тротуару, притримуючись пра­вого боку.Там, де немає тротуару, іти треба по лівій стороні дороги назустріч рухові транспорту.
Дівчинка.
Підкорюйтесь сигналам світлофора.Переходьте вулицю тільки на зелене світлоі за відповідного сигналу регулювальника.
Хлопчик.
Переходь вулицю тільки на пішохідній доріжці,а де вона не вказана, переходь вулицю на перехресті.Перетинати вулицю треба прямо, а не навкоси.
Дівчинка.
Перш ніж перетнути вулицю, переконайтеся у безпечності переходу, для цього спочатку подивіться наліво, а дійшовши до середини, подивіться направо.
Хлопчик.
Виходячи з трамваю, якщо тобі треба перейти лінію,обійди його спереду, щоб бачити трамвай, який іде назустріч.
Дівчинка.
Якщо рух дуже інтенсивний,переходь вулицю разом з дорослими пішоходами. Не бався на проїжджій частині вулиці і не дозволяй робити це іншим.
Хлопчик.
Не перебігай вулицю перед машиною, не вважай це виявом хоробрості. Не тільки ти можеш постраждати. Шофер буде нести через тебе суворе покарання. Велике горе ти принесеш своїм батькам.
Дівчинка.
Якщо ти переходиш вулицю і раптом бачиш машину, що їде на тебе, не біжи, а зупинись, спокійно почекай, машина зможе тебе об’їхати.
Світлофор.
А зараз, діти, щоб перевірити, як ви знаєте і запам’ятали правила дорожнього руху, ми відгадаємо загадки, проведемо гру «Жести регулювальника» і гру «Сигнали світлофора».
Всім перехожим я моргаю, Щоб пильно глянули на мене. Очей же я аж троє маю —
Червоне, жовте і зелене. (Світлофор)
Маленькі будиночки по місту біжать, Хлопчики й дівчатка В будиночках сидять. (Трамвай)
Будинок на колесах йде-, На роботу всіх везе. (Автобус, тролейбус)А хто знає вірш про дорогу?
Дівчинка
І автобуси, й машини
їдуть без упину.
їздим, ходимо по ній —
По прямій і по крутій.
А якщо втомились ноги,
Відпочинем край дороги.
ВІКТОРИНА
1.  Яка машина може їхати без двигуна внутрішнього згоряння? (Іграшкова)
2.  З якої сторони треба обходити машину, пішохода? (Зліва)
3.  Що потрібно зробити перед виїздом на велосипеді? (Перевірити сигнал, гальма)
4.  Шофер веде-машину. Попереду нього дві птиці — гуска і качка.
5.   Що треба давити? (Треба давити на гальма)
6.  Який сигнал світлофора дозволяє перехід? (Зелений)
7.  Які машини можуть їхати без сигналу? (Іграшкові)
8.  Яке значення мають зелений і жовтий колір світлофора? (Зелений колір дозволяє перехід, а жовтий — каже, що треба трішечки почекати, попереджає вільний перехід)
9.  Де повинні ходити пішоходи, якщо немає тротуарів? (По лівому краю проїжджої частини вулиці)
10.Що означає червоний колір світлофора? (Червоний колір — це завжди сигнал небезпеки і треба зупинитися, по­чекати. Він забороняє переходити дорогу.
11.Як потрібно обходити трамвай? (Спереду)
12.Як потрібно обходити автомобіль, автобус і тролей­бус? (Ззаду)
Звучить пісня
ГРА «ЖЕСТИ РЕГУЛЮВАЛЬНИКА»
Для проведення гри кожному учасникові потрібен комплект з трьох кружечків — червоного, жовтого і зеленого. Юний інспектор руху демонструє жести регулювальника: піднімає праву руку із жезлом угору, повертається боком, руки в сторони. Школярі визначають, якому сигналу світлофора відповідає кожний жест, і підносять над головою кружечок відповідного кольору. Сигнали через певний проміжок часу (5—10 с.) змінюють. Якщо гра повторюється, цей проміжок скорочують.
Підсумок свята.
ГРА «СИГНАЛИ СВІТЛОФОРА»
1-й варіант.
Для гри діти вирізають червоні, жовті та зелені кружечки, наклеюють їх на картон і прикріпляють до паличок. Діти ходять по кругу, піднято жовтий кружечок ходьба вповільнюється; червоний — зупинка; зелений можна йти далі. Хто чітко виконує сигнали, той краще знає правила дорожнього руху.
2-й варіант.
Учні стоять у шерензі обличчям до світлофора. На зелений сигнал — крок уперед, жовтий — стоять, на червоний — крок назад. Хто помилився, вибуває з гри. Перемагають ті, хто жодного разу не помилився.
div class="MsoNormal" style="margin-bottom: 0.0001pt;">

Немає коментарів:

Дописати коментар